انواع بست فنری

بست فنری چیست و در چه مواردی کاربرد دارد ؟

مقدمه

بست فنری از انواع فنر صنعتی می باشد که هنگام اتصال می توانند ایمنی را ایجاد کنند. قبل از استفاده از آن ها اطمینان حاصل کنید که از سلامت و استحکام  بالایی برخوردار باشند. فنرها حالت ارتجاعی دارند، بسیار مستحکم هستند و تقریبا می توان گفت ضد ضربه اند و دیر خراب می شوند و  طول عمر بالایی دارند. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع بست فنری و کاربرد بست فنری آشنا کنیم.

بست فنری چیست

مراکز تولید کننده فنر، بست های فنری را از جنس فلز و پلاستیک تولید و روانه بازار می کنند. بست فنری برای اتصالات اجسام استفاده می شود و می تواند در هنگام استفاده قطعات را ثابت و محکم نگه می دارند. این بست ها برای اتصالات از ایمنی بالایی برخوردارند. بست فنری در واقع یکی از وسایلی است که باید در جعبه ابزار همه خانه ها وجود داشته باشد. به این دلیل که این بست ها باعث اتصالات می شوند، پس جنس آن ها باید محکم و با کیفیت باشد. جنس بست های فنری معمولا از استیل، آلومینیم، فولاد، روی، مس و پلاستیک هستند. انواع بست فنر باید به حدی انعطاف پذیر باشند تا در زمان کشیدگی آسیب نبینند. این بست ها لبه های تیزی ندارند و برنده نیستند. برای شلنگ هایی که روکش صافی دارند بسیار مناسب هستند. انواع بست های صنعتی فنری در بازار موجود می باشند و قابل دسترسی تمامی افراد هستند.

کاربرد انواع بست فنری

کاربرد انواع بست فنری

بست های فنری کاربرد بی شماری در منازل و صنعت ها دارند. قبل از استفاده باید از استحکام و مقاومت بست ها به این دلیل که قرار است اتصالات انجام دهند، اطمینان حاصل شود. نوعی از بست های فنری با وجود پیچی که دارند کار با آن ها بسیار راحت است و قیمت مناسبی دارند، همین ویژگی باعث شده مشتری پسند باشند. موارد استفاده از بست های فنری در زیر برای شما ذکر شده است:

  • لوازم خانگی
  • صنعت کشاورزی
  • مکانیکی
  • ساختمان ها
  • سخت افزار ها

معمولا استفاده از بست های فنری در اتصالات شلنگ گاز و آب می باشد. این بست ها به بست لوله نیز معروف می باشند، در برخی موارد نیز به بست آچاری شناخته می شوند. برای انتخاب بست های لوله ای باید در نظر داشته باشید که چه میزان قدرتی دارند و از کدام سایز باید برای اتصالات استفاده کرد. با در نظر گرفتن شرایط می توان انتخاب کرد از کدام بست فنری با عایق بندی یا بدون عایق، باید استفاده کرد. عایق بندی بودن بست های فنری باعث جلوگیری از زنگ زدگی آن ها می شود.

لوازم خانگی:

در لوازم خانگی دیده شده از بست ها برای اتصال لوله گاز و  آب با شلنگ استفاده شده است. این قطعه باعث محکم شدن و ثابت نگه داشتن لوله و شلنگ آب و گاز می شود. برای جلوگیری از نشت گاز و نشت آب استفاده از بست فنری الزامی می باشد. بست های فنری پلاستیکی، برای اتصال لوله پلی با قطر کم کاربرد دارند.

بست شلنگ گاز

صنعت کشاورزی:

در گلخانه ها برای اتصال لوله های آب به میله ها استفاده می شود. این بست ها باعث نگه داشتن میله ها و لوله ها به صورت عمودی هستند که در ردیف های منظم برای آبیاری محصولات گلخانه ای کار گذاشته شده اند. همچنین می توان از بست های فنری پلاستیکی برای نگه داشتن گیاهانی که از بالای گلخانه آویزان می شوند، استفاده کرد و همچنین در شلنگ هایی که به صورت قطره ای گیاهان و محصولات را آبیاری می کنند، کاربرد دارند.

انواع بست فنری

  • بست فنری روکش دار (تک پیچ)
  • بست فنری روکش دار دیواری
  • بست فنری روکش دار سقفی
  • بست فنری خطی(LED)
  • بست فنری دو پیچی
  • بست فنری فلزی
  • بست فنری آینه
  • بست اسپرینکلر
  • و…

آیا فنر صنعتی و بست فنری به راحتی قابل دسترسی است؟

در بازار و ابزارآلات می توان بست ها را تهیه کرد. نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که برای استفاده از آن ها باید از بهترین برند بست فنری استفاده کنید. در سراسر کشورمان می توان این نوع بست ها را تهیه کرد، به صورت فیزیکی و یا با خرید آنلاین از سایت ما که تولید کننده فنر هستیم، می توانید با خیال راحت خرید کنید. نکته قابل توجه دیگر این است که در زمان خرید باید به مقاومت در برابر رطوبت و زنگ نزدن، عایق بودن فنر نیز دقت کرد تا بتوان رضایتمندی کافی از خرید خود را داشته باشید. ما انتخاب قابل اعتماد شما برای بست فنری صنعتی هستیم. با در نظر داشتن نیازتان به انواع فنر به وسیله راهنمایی از مشاورین می توانید از نوع و کارآیی و قیمت  فنر ها اطلاع کسب کنید.

بست فنری چه رنج قیمت هایی دارند؟

با توجه به نوع، کیفیت، سایز و جنس فنرها می توان از قیمت محصول مطلع شد. کیفت خوب بست فنری، قیمت بالاتری دارد و  طول عمر بیشتری نیز دارد. هر چند قیمت ها در حال افزایش می باشند، در سایت ما شما می توانید بهترین نوع فنرهای صنعتی را با قیمتی مناسب، خریداری کنید. پس از انتخاب با توجه به کارآیی و نیازتان می توانید قیمت بست فنری را از ما جویا شوید.

نتیجه گیری

از مطالب ذکر شده متوجه شدیم بست فنری بیشترین استفاده ای که دارد برای اتصالات لوله ها به کار رفته و ایمنی کار را بالا می برند. بست های فنری در مصارف خانگی و کشاورزی بیشترین استفاده را دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.