کمک فنر چیست

کمک فنر چیست ؟

کمک فنر چیست

کمک فنر اتومبیل وسیله خاصی در سیستم تعلیق اتومبیل است که هدف آن کاهش ارتعاشات مکانیکی در حین حرکت یا جذب کامل آنها است.

وظیفه کمک فنر در سیستم تعلیق

کمک فنرها از عناصر شاسی در برابر بارهای ناشی از حرکت در سطح ناهموار جاده محافظت می کنند. کمک فنرهای خودرو به عنوان بخشی از عناصر کشسان در سیستم تعلیق خودرو همراه با فنرها ، میله های پیچشی  استفاده می شوند. دستگاه ضربه گیر کمک فنر اتومبیل متشکل از: یک مجموعه مهر، یک فنر تعلیق اتومبیل ، یک میله با پوشش مقاوم در برابر سایش و سطح بالا ، یک شیر فشرده سازی ، یک حلقه O لاستیک با کیفیت بالا ، یک پیستون جدا کننده ، یک فلز لاستیک مفصل یک طرفه و.. است.

کمک فنر چیست

دارندگان اتومبیل هایی که بیشتر افراد بی تجربه هستند ممکن است فراموش نکنند که مهره را محکم کنند، پنس میله کمک فنر را خراب کنند و غیره.  مشکلاتی که معمولاً باید با آنها روبرو شوید: پارگی میله کمک فنر ؛ سوپاپ یا پیستون در اثر سایش عملیاتی از بین می رود. شناسایی چنین خرابی دشوار است ، زیرا کمک فنر جریان ندارد و مقاومت وجود دارد ، و ماشین می لرزد. اگر رگه هایی روی کمک فنر ظاهر شود ، ارزش آن را دارد که در اسرع وقت تعویض کنید (ترجیحاً هر دو در یک محور).

مشکلات کمک فنر

دلایل زیادی برای خراب شدن کمک فنر وجود دارد. در عمل تعمیر اتومبیل ، روش های مختلفی برای تشخیص کمک فنر وجود دارد:

ارزیابی کلی از مشخصات سیستم تعلیق در حین کارکرد خودرو و تشخیص کمک فنر با چرخش اتومبیل در حالت ثابت. این شامل این واقعیت است که وضعیت کمک فنرها با تعداد تکرار حرکات نوسانی تا لحظه کامل ارزیابی می شود. سوعملکرد را می توان دقیقاً فقط در موارد خاص تعیین کرد. بازرسی بصری: این متداول ترین روش است که همراه با دو روش فوق به شما امکان می دهد با دقت بیشتری دلایل شکستن کمک فنر را پیدا کنید. تشخیص در جایگاه (تست شوک) که بدون تأثیر ارزیابی دقیق ترین و درست ترین روش است. این شامل تکان دادن یکی از محورهای ماشین بر روی یک پایه مخصوص و سپس تعیین میزانی از ارتعاشات است.  کمک فنرهای خراب باعث سایش سریع اجزای مکانیکی خودرو می شوند: فنرهای تعلیق ، چرخ دنده فرمان ، دیفرانسیل ، سایش سریع لاستیک ، خرابی سریع بوش های سیستم تعلیق لاستیکی ، یاطاقان چرخ ، سیستم تعلیق و اتصالات  و….

اصولاً رانندگان توجه چندانی به کمک فنرها ندارند و آنها را قابل استفاده می دانند تا اینکه  شوک فلزی شنیده می شود و ارتعاشات خودرو به سرعت آرام می شوند. بررسی وضعیت عمدتا فقط با روشی سخت و دشوار و با چرخاندن دستگاه با دست انجام می شود. مشخص کردن مشخصات کمک فنر اتومبیل فقط در جایگاه های مخصوص ، در یک ایستگاه خدمات امکان پذیر است یا در صورت مشاهده خرابی در آن برای خرید فنر جدید به سنگین فنر تولیدکننده فنر صنعتی و بهترین شرکت تولید فنر اصفهان مراجعه نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.