کاربرد انواع فنر

کاربرد انواع فنر

کاربرد انواع فنر

فنر وسیله ای برای ذخیره سازی انرژی مکانیکی است که معمولا آن را در تمام دستگاه ها از کالاهای مصرفی گرفته تا تجهیزات صنعتی سنگین میتوان یافت.فنرهای مختلفی از قبیل فنرهای فشاری ، فنرهای کششی ، فنرهای پیچشی و غیره وجود دارند که هر کدام کاربردهای زیادی در اطراف ما دارند.اگر به اطراف خود نگاهی بیندازید ، متوجه می شوید که در بسیاری از محصولات و تجهیزات مورد استفاده روزانه ، یک یا چند فنر به کار رفته است.

کاربرد فنر در لوازم خانگی برقی

همه ما روزانه از وسایل برقی مختلفی استفاده میکنیم.ماشین لباسشویی ، یخچال ، جاروبرقی ، مایکروویو و  سشوار ، همگی برای کارهای روزمره شما ضروری هستند که در همه این وسایل یک فنر کوچک و خاص در حال کار است.این فنرها یک کار مهم برای انجام دادن دارند.آنها مقاومت ایجاد می کنند و در صورت لزوم به باز و بسته شدن درب کمک می کنند.

فنرها در ماشین لباسشویی ها استفاده می شوند تا مخزن لباسشویی در حالت تعلیق درآید.هنگامی که دستگاه می چرخد ، مخزن با سرعت بالایی می چرخد.درواقع فنرها در حفظ تعادل مخزن لباسشویی نقش دارند.

در حالی که از فنرهای کوچک در وسایل الکترونیکی استفاده می شود ، فنرهای صنعتی بسیار بزرگتر هستند ، اگرچه عملکرد آنها اساساً یکسان است.

فنر صنعتی اصفهان در برنامه های هوافضا ، راه آهن ، ساخت خودرو ، ماشین آلات ، تجهیزات صنعتی ، تولید انرژی هسته ای ، ارتباطات از راه دور ، صنعت کشاورزی ، صنایع نظامی ، صنعت ساخت و ساز و صنعت معدن استفاده می شود.

کاربرد فنرهای فشاری

در صنعت خودرو ، فنرهای فشاری ، کاربرد زیادی دارند.این نوع فنرها نقش اساسی در عملکرد سیستم های اتومبیل دارند.از این فنرها برای ایجاد صندلی های راحت راننده استفاده می شود.فنرهای فشاری همچنین در سیستم تعلیق وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می گیرند.البته کاربرد انواع فنر در خودرو فراتر از چیزی است که در اینجا ذکر شده است.اگر مایل هستید تا اطلاعات کامل تری کسب کنید ، سایر مقالات این سایت را بخوانید.

کاربرد فنرهای پیچشی

کاربرد فنرهای پیچشی

فنرهای پیچشی نوعی فنر فلزی مارپیچ هستند که در هنگام پیچش ، انرژی مکانیکی را ذخیره می کنند.فنرهای پیچشی را می توان در مجموعه ای از اندازه ، مواد و ضخامت متناسب با هر کاربردی طراحی کرد.فنرهای پیچشی یک عنصر اساسی در انواع درب های مختلف از قبیل درهای مسکونی ، درب های گاراژ و درب های انبارها میباشد.این فنرها به طور گسترده ای در لولا درب مورد استفاده قرار می گیرند ، زیرا به آنها اجازه می دهد تا درب به موقعیت اصلی خود بازگردد.

در صنعت پزشکی نیز از فنرهای پیچشی در تعدادی از تجهیزات پیچیده استفاده می شود.اگر مایل هستید اطلاعات بیشتری راجع به آنچه گفته شد بدانید ، با یکی از اعضای شرکت صنعتی سنگین فنر ، در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.