انتخاب فنر مناسب صنعتی

انتخاب فنر مناسب صنعتی

انتخاب فنر مناسب صنعتی

هنگام انتخاب فنر برای کاربردهای صنعتی، یکی از مهمترین نکات مربوط به مواد است. زیرا این امر مناسب بودن فنر را برای محیطی که در آن کار می کند تعیین می کند.

اگر یک مورد اشتباه را انتخاب کنید، شما با یک طراحی مجدد پر هزینه یا تعمیر کار روبرومی شوید. در اینجا تولید کننده فنر صنعتی مناسب بودن آلیاژهای مختلف برای محیط های خاص را بررسی می کند.

هنگام انتخاب فنر، انتخاب مواد از فولاد استاندارد فنر کربن، از طریق انواع فولادهای ضد زنگ و تا آلیاژهای عجیب و غریب نیکل-کروم متغیر است.

برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد بهترین ماده برای کاربرد شما، درک خوب از خواص هر آلیاژ با توجه به دما و مقاومت در برابر خوردگی ضروری است.

 

انتخاب فنر مناسب صنعتی

 

مقاومت در برابر دما و فنرهای صنعتی

اولین عامل محیطی که می تواند انتخاب مواد را تحت تأثیر قرار دهد دما است. هنگامی که از فنرها در محیط های نزدیک یا خارج از دمای کارکرد توصیه شده آنها استفاده می شود. می تواند منجر به تغییر شکل دائمی یا در صورت سرما شدید، شکننده شود.

برای برنامه هایی که در دمای محیط کار می کنند، حداکثر درجه حرارت 121 درجه سانتیگراد توصیه شده فولاد با کربن احتمالاً به خوبی به شما کمک خواهد کرد. این ماده استاندارد به طور گسترده ای در بسیاری از کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

برای کاربردهایی که شامل دمای بالا هستند، فولاد ضد زنگ حداکثر دمای توصیه شده تا 343 درجه سانتیگراد را ارائه می دهد.

فولاد ضد زنگ اوج آلیاژهای مقاوم در برابر حرارت می باشد. و دارای حداکثر دمای توصیه شده بیش از 500 درجه سانتیگراد است. با این حال، این مواد دارای مقاومت کششی بسیار کمتری هستند. به این معنی که بررسی دقیق در کل مراحل طراحی برای اطمینان از عملکرد صحیح فنرها بسیار مهم است.

برای دمای بسیار کم، مانند دمای سیستم های برودتی، انتخاب مواد به همان اندازه مهم است. در این کاربردها به طور معمول فولادهای ضد زنگ سری 300 یا آلیاژهای نیکل ترجیح داده می شوند.

 

مقاومت در برابر خوردگی فنرهای صنعتی در کنار آسیب حرارتی

خوردگی همچنین می تواند باعث خرابی فنرها شود. خوردگی زمانی اتفاق می افتد که فلزات با محیط اطراف خود واکنش نشان دهند. این می تواند منجر به ایجاد ترک های میکروسکوپی شود. که در نهایت از کار می افتند. در نتیجه، خوردگی یک تهدید بسیار مهم تر برای فولاد کربن است. که اگر به درستی مهر و موم نشود، در برابر آسیب های جوی آسیب پذیر است.

 

انتخاب فنر مناسب صنعتی

 

برای عملکرد بهتر، فولاد ضد زنگ  دارای مقاومت مشابه در برابر خوردگی است. در حالی که دارای ویژگی های بسیار عالی فنر است. فنر ضد زنگ به دلیل داشتن مولیبدن، مقاومت به خوردگی بالایی دارد و به طور گسترده ای در مصارف شیمیایی یا آب دریا استفاده می شود.

محیط های بسیار خورنده اغلب می توانند بیش از حفاظت های ارائه شده توسط فولاد ضد زنگ نیاز داشته باشند. آلیاژهای با کارایی بالا مانند به طور خاص برای دوام آوردن در محیط های سخت طراحی شده اند.

مقرون به صرفه بودن و چشمه های صنعتی طراحان می توانند با مشاوره با یک شرکت اتصال دهنده ها و اتصالات با تجربه زیادی در فنرها، در مورد گزینه هایی که برای آنها در دسترس است. و مناسب ترین و مقرون به صرفه ترین گزینه برای کاربرد آنها، بدانند.

سپس آنها می توانند از تجربه یک طراح فنر متخصص بهره مند شوند. که می تواند فنرهای سفارشی را برای پاسخگویی به مشخصات مورد نیاز و کار در سخت ترین محیط ها توسعه دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.